İzmir’de Geleceğe Yön Veren Projeler Sergilendi

İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde üç yıldır uygulanan Harezmî Eğitim Modeli kapsamında düzenlenen yıl sonu programı ve sergisinde, süreçlerini tamamlayan 21 ekibin hazırladığı projeler katılımcıların beğenisine sunuldu.

Gündem Yayın: 24 Haziran 2026 - Çarşamba - Güncelleme: 24.06.2026 10:45:00
Editör -
Okuma Süresi: 3 dk.
Google News

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile uyumlu şekilde yürütülen Harezmî Eğitim Modeli kapsamında gerçekleştirilen programda, öğrencilerin bilgisayar bilimleri, fen, matematik, sanat, tasarım, spor, sosyal bilimler ve dil bilimleri gibi farklı alanları bir araya getirerek geliştirdikleri çalışmalar sergilendi.

21 Yenilikçi Ekip Projelerini Sergiledi

Gönüllülük esasına dayalı olarak yürütülen model kapsamında, haftada bir gün okul saatleri dışında gerçekleştirilen çalışmalara her ekipten 3-4 öğretmenin rehberliğinde 16 ila 20 öğrenci katıldı.

Öğrenciler, çevrelerinde gözlemledikleri sorunları ekip çalışmasıyla analiz ederek sürdürülebilirlik, akran zorbalığıyla mücadele ve etkili çalışma yöntemleri geliştirilmesi gibi çeşitli konularda çözüm önerileri hazırladı. Geliştirilen çalışmalar prototiplere dönüştürülerek uygulamaya yönelik hale getirildi.

Süreç kapsamında okul dışı öğrenme ortamlarına ziyaretler düzenlenirken, okul-aile iş birliği çalışmaları yürütüldü. Ayrıca öğrenciler ile alan uzmanları bir araya getirilerek ele alınan konuların daha kapsamlı değerlendirilmesi sağlandı.

Geleceğe Yön Veren Öğrenme Ekosistemi

Program, Millî Eğitim Bakanlığı ve İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Harezmî Eğitim Modeli tanıtım videolarının gösterimiyle başladı.

Açılış konuşmasını yapan Harezmî Eğitim Modeli İzmir İl Koordinatörü Dr. Sevil Kalıpçı Söyler, "İnsan için birlikte düşün, tasarla, üret" anlayışıyla hareket ettiklerini belirtti.

Söyler, İzmir'de uygulanan Harezmî Eğitim Modeli'nin geleceğe yön veren güçlü bir öğrenme ekosistemi haline gelmesini hedeflediklerini ifade ederek, eğitim öğretim sürecinin çocukların sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel gelişimlerini kapsayan bütüncül bir anlayışla yürütülmesi gerektiğini vurguladı.

Süreçte görev alan öğretmenlere ve öğrencilere teşekkür eden Dr. Sevil Kalıpçı Söyler, çalışmaların özverili bir şekilde sürdürüldüğünü kaydetti.

Programda konuşan İzmir İl Millî Eğitim Şube Müdürü Doç. Dr. Özden Ölmez Ceylan ise Harezmî Eğitim Modeli'nin yaşamı bütünleştiren yapısına dikkati çekti.

Öğrencilerin yıl boyunca hazırladığı prototipleri incelemekten memnuniyet duyduğunu belirten Doç. Dr. Özden Ölmez Ceylan, gençlerin toplumsal sorunlara insan odaklı çözümler üretmesinin önemli olduğunu ifade etti.

Projelerde görev alan öğretmenlere ve öğrencilere teşekkür eden Ceylan, tamamen gönüllülük esasına dayalı olarak yürütülen çalışmalara katkı sağlayan velilerin desteğinin de önemli olduğunu belirtti. Ceylan, "Birlikte düşünen, tasarlayan ve üreten" her öğrencinin başarı gösterdiğini dile getirdi.

Program, katılımcıların sergi alanını gezerek öğrencilerden projeler hakkında bilgi almasının ardından gerçekleştirilen toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.

Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.